Bez mirisa ne možemo zamisliti život. Miris hrane nam potiče apetit ili nas odbija od ručka. Miris parfema na nekome može izazvati različite reakcije ovisno o tome sviđa li nam se miris sviđa ili ne, pogotovo kad se stopi s mirisom tijela. No, najvažnija stvar kozmetičkog proizvoda nije miris nego njegova funkcija, a funkcija većinom i određuje njegov miris.
Kod kupnje kozmetičkih proizvoda, miris je vjerojatno presudna točka pri odluci, iako to nije primarna stvar ako je riječ o proizvodima za njegu i higijenu. Kod ekološke i prirodne kozmetike, miris možda i neće uvijek biti onakav kakvog zamišljamo za taj proizvod. Na žalost, navikli smo na umjetne parfemske mirise krema i šampona jer nas konvencionalni proizvodi na tržištu bombardiraju u nosnice umjetnim, teškim mirisima do kojih ponekad i boli glava.
Ako je miris proizvoda prejak, može izazvati sasvim suprotnu reakciju od one za koju svrhu je namijenjen. Ljudi koji su skloni alergijama ne mogu podnijeti teške mirise i neki će čak odustati od omiljene kreme za lice jer će ih odbiti miris. Kada govorimo o ekološkoj kozmetici u kojoj su mirisi uglavnom mirisi eteričnih ulja, biljnih ulja i hidrolata, događa se da dobijamo i negativne komentare. Na primjer: "Miris je herbalni", ili "Miris je biljni i pomalo jak" i sl. Naravno, to su komentari korisnika koji nisu navikli na prirodu i njezine blagodati i većinom su koristili konvencionalne kozmetičke proizvode u kojima je sve prepuno različitih umjetnih esencija.
Ako znamo da su aktivne tvari sadržane u ekstraktima biljaka (biljna ulja, eterična ulja, hidrolati) onda se prema aktivnim svojstvima određene biljke i kombinira formulacija za proizvod koji želimo proizvesti. Znamo da od intimnog sapuna želimo da bude antigljivičan, antibakterijski i protuupalan, pa samim time moramo upotrijebiti i ekstrakte biljaka s tim svojstvima i došli smo na čajevac, lavandu i smilje... Kombinacija tih mirisa je predivna i griješi onaj tko govori suprotno, prije svega jer za intimni sapun nije bitan miris već njegova ranije nabrojana svojstva.
Moramo se naviknuti na prirodu i vratiti se prirodi, jer "herbalni" ili "miris čaja" podrazumijeva nešto prekrasno, zdravo i osvježavajuće, umjesto odbojno ili prejako. Zato se prilikom biranja kozmetičkog proizvoda moramo voditi svojstvima proizvoda i što od njega očekujemo, a ne prvenstveno mirisom.